
Zajęcia z pedagogiem w ramach Światowego Dnia Braille’a odbyły się 10 stycznia. Podczas krótkiej prezentacji dzieci zostały zapoznane z alfabetem Braille’a i jego twórcą. Dowiedziały się po co taki alfabet został stworzony oraz gdzie można go znaleźć – m.in. opakowania po lekach, winda, domofon, bankomat, dworzec, muzea/wystawy, przyciski w komunikacji miejskiej, chodniki. Odszukiwały na opakowaniach po lekach „wypukłe kropki” i odkryły, że przedszkolna winda jest również przystosowana dla osób niewidomych – cyfry są zapisane w alfabecie Braille’a. Obejrzały krótki animowany film edukacyjny„N jak niewidomy”, który pomógł im zrozumieć, w jaki sposób pomagać osobom niewidomym podczas przejścia przez ulicę lub wejścia do autobusu, czy budynku i jakie komunikaty kierować do takich osób. Na koniec spotkania dzieci z zaangażowaniem zapisywały swoje imiona w alfabecie Braille’a i stwierdziły, że posługiwanie się takim alfabetem wcale nie jest proste.
PJ
zdjęcia: galeria