Dziś jest wtorek, 27.07.2021, imieniny Natalii, Aureliusza
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Gminne Przedszkole w Malanowie » Aktualności » Podsumowanie realizacji innowacji pedagogicznej „Matematyka na wesoło i kolorowo dla dzieci 3- 4 letnich” w grupie II „Zajączki”

Podsumowanie realizacji innowacji pedagogicznej „Matematyka na wesoło i kolorowo dla dzieci 3- 4 letnich” w grupie II „Zajączki”

dzieci trzymaja dyplomy

Mając na uwadze potrzeby dzieci, a także ich aktywność w okresie przedszkolnym, postanowiłam już w tym najmłodszym wieku rozwijać u swoich podopiecznych w trakcie zorganizowanej zabawy umiejętności matematyczne. Utrwalane w kolejnych latach pozwolą na odniesienie sukces w dalszej edukacji szkolnej. Kierując się wiedzą o rozwoju dziecka, innowację dostosowałam do potrzeb dziecka, jego chęci poznania, działania, percepcji i zapamiętywania. Matematyka dla dziecka 3 – 4 letniego może być ciekawa, łatwa i postrzegana jako zabawa. W realizacji innowacji pedagogicznej „Matematyka na wesoło i kolorowo dla dzieci 3- 4 letnich” duży nacisk kładłam na wspomaganie rozwoju czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki oraz budowanie podstawowych intuicji matematycznych. Dominującą formą zajęć w tym czasie były zabawy, gry i sytuacje zadaniowe, w których dzieci manipulowały specjalnie dobranymi przedmiotami, np. liczmanami, klockami, kolorowymi kubeczkami. W ciągu roku przedszkolnego udało się zrealizować zajęcia o tematyce: „Biedronki i kwiaty”, „Ile jest kropeczek” , „Znajdź swoją parę”, „Listki dla biedronki”, „Dary parku”, „Ile kasztanów” „Ile nas jest?”, „Orzeszki dla wiewiórki”, „Bukiety z liści”, „Korale dla Liczusi”, „Kasztanowe dźwięki”, „Patrz uważnie” „Gimnastyka z Liczusią”, „Umiem sam”, „Dzień i noc”, „Pory roku”, „Tydzień ma siedem dni”, „Ulubiony miesiąc Mikołaja” „Kalendarze”, „Jestem śnieżynką” „Gdzie jest śnieżynka?”, „Zabawy ze śnieżynką”, „Gimnastyka ze śnieżynką”, „Labirynty dla śnieżynek”, „Wyższy, niższy”, „Krok za krokiem”, „Ślady naszych stóp”, „Jaka pogoda?” ,„Deszczowe krople”, ,„Raz śnieg, raz deszcz” „Wiosenne kwiaty”, „Wiosenne porządki” „Jestem konstruktorem”, „Ile waży?”, „Głodny dziobek”, „Trójkąt” „Prostokąt”, „Koło”, „Kwadrat”, „Figuraki”, „Już potrafię”, „Ja to wiem”, „Matematyk doskonały”. W ramach zajęć realizowałam z zagadnień edukacji matematycznej: liczenie, zbiory, rytmy, rytmiczna organizacja czasu, orientacja przestrzenna, mierzenie długości, rozpoznać podstawowe figury geometryczne. Każdorazowo zajęcia podlegały ewaluacji a na koniec innowacji ewaluacji dokonali również rodzice wypełniając ankietę. Z odpowiedzi wynika, że zajęcia dla dzieci były bardzo atrakcyjne i dawały im wiele radości z wykonywanych zadań.

                                                                                                                                                         A.D.

zdjęcia: galeria


Pozostałe aktualności