
1.„Dbam o rośliny i zwierzęta” – dzieci dowiedziały się: co to jest natura, w jaki sposób dbać o rośliny oraz jaką rolę pełnią zwierzęta w przyrodzie, nawet te najmniejsze.
2.„Dbam o aktywność fizyczną” – dzieci dowiedziały się: co to znaczy dbanie o aktywność fizyczną, dlaczego warto się ruszać, jakie są formy ruchu i dyscypliny sportu oraz jak łączyć elementy ruchu w układy ćwiczeń.
3.„Jem warzywa i owoce” – dzieci dowiedziały się: jak dbać o siebie, co oznacza pojęcie „odżywianie”, jak skomponować pełnowartościowy posiłek, dlaczego ważne są owoce i warzywa,
co szczególnego ma w sobie marchewka oraz co może być porcją warzyw i owoców i ile należy spożywać ich dziennie.
4.„Dbam o powietrze” – dzieci dowiedziały się: co to jest powietrze i dlaczego jest tak ważne dla ludzi, co to jest smog i jak z nim walczyć oraz w jaki sposób my możemy zadbać o czystość powietrza.
5. „Dbam o segregację śmieci”- dzieci dowiedziały się: czym są śmieci i kto je produkuje, jak segregować śmieci i sprawić, by było ich coraz mniej, a także w jaki sposób można je powtórnie wykorzystać.
6. „Oszczędzam wodę i energię” – dzieci zdobyły wiadomości na temat: skąd się bierze woda w kranie i energia w gniazdku oraz do czego potrzebna jest woda i energia elektryczna a także w jaki sposób można je oszczędzać.
Realizacja programu pozwoliła przede wszystkim kształtować właściwą postawę prozdrowotną i proekologiczną u dzieci. Była to dla nich wspaniała zabawa, która przy okazji uczyła je współdziałania w grupie, doskonaliła ich umiejętności manualne oraz rozwijała zdolność do formułowania pytań i odpowiedzi. Za zrealizowanie programu placówka otrzymała kolejny certyfikat.
koordynator akcji
Edyta Wasik
zdjęcia: galeria